Top 5 trainingen en coachings

Benaderbaar, vrolijk, extreem goed in namen onthouden, alert.

8,5

Lily Mineur

online marketing specialist
iChoosr

‘Fantastisch veel geleerd.’

9+

Jeannette Luitwieler

adviseur Particulieren
Rabobank Leiden-Katwijk

'Helder, vriendelijk en benaderbaar. Luistert goed naar onze wensen.'

9

Art Beuting

manager Propositiemarketing
VGZ

Iedere e-mail of brief is een visitekaartje van uw organisatie. Schrijft u regelmatig e-mails of brieven? Dan krijgt u in deze training volop tips en tricks om dat zo effectief mogelijk te doen. 

Inhoud
Heldere structuren voor e-mails en brieven
Een goede tekst valt of staat met een goede opbouw. Dat geldt zeker ook voor e-mails en brieven. U zult merken dat heldere structuren voor inleiding, kern en slot ook veel houvast bieden bij het schrijven.

Kort en krachtig schrijven
De meeste mensen houden niet van uitgebreide e-mails en brieven. Sterker nog: is de tekst te uitgebreid? Dan lezen mensen ‘m vaak maar half. Alle reden dus om zo kort en krachtig mogelijk te schrijven. In deze training krijgt u hiervoor volop tips en tricks.

Lastige boodschappen effectief verwoorden
Reageert u op een klacht? Of heeft u slecht nieuws? Dan is een gesprek meestal de beste manier om uw boodschap te brengen. Soms stelt de ontvanger echter prijs op een schriftelijke reactie. En soms is het nodig om afspraken uit een gesprek schriftelijk te bevestigen. U zult zien dat u ook in die gevallen een uitstekende tekst kunt schrijven.

Aanpak
Eigen teksten centraal
U leert het meeste van uw eigen teksten en die van collega’s. Daarom is de training is volledig opgebouwd uit eigen e-mails en brieven van uw organisatie.

Direct zelf aan de slag
We gaan in deze training direct volop aan de slag. Ook tussen de dagdelen in past u alle tips en tricks toe in uw eigen praktijk.

Inspirerende voorbeelden
Vooral in de Verenigde Staten zijn e-mails en brieven erg servicesgericht. In de training bekijken we inspirerende voorbeelden.

Effect
Voor uw lezers: kortere leestijd en meer service
De kern van een effectieve e-mail of brief is leesbaar in 5 tot 10 seconden! Bovendien wordt in een effectieve e-mail of brief op een prettige manier met de lezer meegedacht.

Voor uw organisatie: kostenbesparing en versterking van uw merk
Effectief schrijven betekent winst op de volgende gebieden:
– sneller schrijven: de medewerkers schrijven sneller, ook door effectief gebruik van standaardteksten
– minder vragen: de teksten zijn duidelijker, dus daalt het herhaalverkeer
– focus op kwaliteit: er zijn heldere kwaliteitscriteria voor e-mails en brieven
– hogere klanttevredenheid: klanten waarderen prettig leesbare en heldere teksten
– hogere medewerkerstevredenheid: de medewerkers hebben meer eer van hun werk!

Voor u als schrijver: met plezier makkelijker en duidelijker schrijven
Na deze training heeft u praktische structuren in de vingers voor de optimale opzet van e-mails en brieven. Dit maakt het schrijven voor u een stuk eenvoudiger. Ook heeft u uw schrijfstijl aangescherpt en weet u hoe u meer service kunt verlenen in uw teksten. Hierdoor heeft u meer eer en dus meer plezier van uw schrijfwerk!

Reacties van deelnemers

‘Fantastisch veel geleerd.’

9+
Jeannette Luitwieler
adviseur Particulieren
Rabobank Leiden-Katwijk

Tijd
Training: 1 tot 2 dagdelen, coaching: 1,5 tot 2 uur.

Tip
In veel e-mails en brieven staan d/t- en andere spelfouten. Wilt u dat uw e-mails en brieven het visitekaartje van uw organisatie zijn? Dan moeten ze uiteraard foutloos worden geschreven. Combineer deze training of coaching daarom met training of coaching in Effectieve spelling & grammatica.

Contact
Wilt u meer weten over deze training? Bel mij dan op 06 20 11 76 21. Of mail mij via ivo@effectiefcommunicatie.nl. Wilt u dat ik contact met u opneem? Vul dan het contactformulier in.